3M STUDIO



THE 3M STUDIO is a three-month intense studio programme where selected artists will be using a shared studio to produce artworks with  the assistance and supervision by HOM Art Trans. In the final week, an open studio showcase will be hosted, whereby the public will be invited to view all finished artworks and  personally meet the artists.

HOM Art Trans would like to introduce the selected artists of 3M STUDIO 2020 programme.














From left:

Tan Kar Mern     (15 Oct 2020 - 15 Jan 2021)

Fadli Mokhtar     (1 Dec 2020 - 28 Feb 2021)

Izzat Hamdan      (1 Nov - 31 Jan 2021)

Amri Ibrahim      (1 Sept - 30 Nov 2020)


AMRI IBRAHIM



















Dilahirkan pada tahun 1996 di Ipoh Perak, anak ke tiga daripada enam adik beradik ini telah meminati bidang seni lukis semenjak kecil lagi. Beliau yang lebih mesra di panggil ‘Apek’ oleh teman-temannya telah mendapat pendidikan formal di bidang Seni Halus daripada UiTM Seri Iskandar Perak sebelum melanjutkan pengajian di peringkat ijazah dalam bidang yang sama di UiTM Shah Alam Selangor. Beliau menamatkan pengajian pada tahun 2019 dan sejurus tamat beliau terus terlibat aktif dengan aktiviti pameran yang dianjurkan oleh galeri-galeri di sekitar Kuala Lumpur.

Amri bercita-cita tinggi untuk menjadi seorang seniman yang berjaya dan bersama-sama teman bekas sepengajian beliau telah bergabung untuk membuka studio agar mereka dapat terus untuk berkarya. 3M Studio adalah merupakan residensi pertama yang diharapkan dapat membantu memperbaiki dan meningkatkan lagi hasil karya beliau. Dalam residensi ini juga Amri berazam untuk melengkapkan siri figuratif yang telah beliau mulakan semasa pengajian di UiTM.